2012. augusztus 14., kedd

Jeju Sziget - Második nap

Érezhetően fárad a csapat. Ma már kevesebbet bírtunk, mint tegnap. Nagyon keveset aludtunk, mert tegnap este még kártyáztunk. Azt vettem észre, hogy a koreaiak nagyon szeretnek játszani, életkortól függetlenül :) Ennél a pontnál jut eszembe, hogy megemlítsem, imádják a kő-papír-ollót. Sokszor láttam például, hogy a lépcsőn felfelé menve játszanak, aki nyer, az mehet egy lépcsőfokot.

Ma ezeket a helyeket sikerült meglátogatni:

1. Jeongbang vízesés
Ez a hely eredetileg nem szerepelt a tervünkben, de mivel tegnap éjszaka heves esőzés volt, ezért mégis úgy döntöttük, hogy meglátogatjuk, mert ilyenkor nagyon látványos. Ez a vízesés egész Ázsiában egyedinek számít, ugyanis az egyetlen, ami közvetlenül a tengerbe ömlik.

2. Mini Land
Ez a múzeum hivatott bemutatni jó néhány híres építmény kicsinyített mását. Reménykedtem, hogy magyar épülettel is találkozom majd, és nem kellett csalódnom, ott volt a budai vár. :) Sajnos 10 perccel azután, hogy bementünk, elkezdett esni az eső és mivel az épületek kinti területen voltak, így kevésbé volt élvezhető a dolog... Persze nem vagyunk cukorból, úgyhogy tovább nézelődtünk, viszont hirtelen kiürült az egész hely, szinte csak mi maradtunk :)

Mikor megláttam ezt a jégtömböt, nem  tudtam eldönteni, hogy mire hivatott. Aztán  a barátomék mondták, hogy menjünk oda játszani. Azért rakták ki, hogy versenyezhessenek az emberek, ki bírja tovább a hidegben tartani a kezét :)

3. Üveg vár (múzeum)
Az első benyomásom az volt, amikor megláttam, hogy egy elvarázsolt hely. Tényleg minden üvegből volt, a kinti parkban még egy wc is, amibe kívülről nem láthattál be, de belülről meg ki lehetett látni. :) Volt itt mindenféle, a világ legnagyobb üveg focilabdájától kezdve, a világ legnagyobb üvegből készült gyémántutánzatáig. Volt benti és kinti kiállításrész is, szerencsére ekkorra már elállt az eső.

Mindenhol ott vagyunk!

Még a virágok is üvegből voltak

A legnagyobb gyémánt

A legnagyobb üveg focilabda

4. Hyeopjae tengerpart
A nap csúcspontja. Nem gondoltam, hogy rávesznek a barátomék, hogy bemenjek a vízbe, de végül is erős ösztönzés után mégis sikerült nekik. Szeretek úszni, de annyira felhős volt az ég, hogy biztos voltam benne, ennek megfázás lesz a vége. Végül is olyan jót játszottunk, annyit nevettünk, hogy tényleg eddig ez a program sikerült a legjobban. Persze a víz mindenki energiáját kiszívta, így több helyre ma  már nem mentünk el, nem is bántam.

Érdekes, hogy a tengerparton nem nagyon  hordanak bikinit a koreaiak, mindenki nadrágban és pólóban szokott strandolni és mivel a barátom családja figyelmeztetett engem erre, így  felkészültem a megfelelő ruhadarabokkal.

Ez a part egyébként 9 km hosszú, egy tipikus homokos tengerpart. Miután megérkezünk, egy bácsi rögtön odajött hozzánk és elkezdte ajánlgatni, hogy az ő kijelölt helyére menjünk letelepedni. Nem tudom mennyibe került, nem hiszem, hogy annyira sokba, de ezért cserébe kaptunk egy részt a vízhez legközelebb lévő helyen, egy napernyőt és egy nagy napozószőnyeget. Végül  ez nem is volt lényeg, hiszen végig a vízben voltunk, amikor meg kijöttünk, akkor indultunk is fürdeni, nehogy lebetegedjünk. Amin meglepődtem, hogy nyilvános fürdőhely nem volt, magánemberek hirdették a saját kialakított fürdőjüket. Tehát ezért is fizettünk. Viszont annyit kellett várakozni, hogy megint csak attól tartottam,  meg fogok fázni. Az ember, akinél befizettünk a fürdésre, mondta, ha a hideg víz is megfelel, akkor van egy  szabad hely. Végül is belementem és a barátom nővére is követett. Borzalmas élmény volt jéghideg vízben fürdeni :D Persze kibírtuk, meg, amikor kijöttünk, nagyon meleg volt, így talán nem fázunk meg, de akkor ott ez nem vigasztalt.

Ezek után még terveztük két hely meglátogatását, de ahogy már mondtam, mindenki nagyon fáradt lett hirtelen, úgyhogy inkább hazajöttünk. Holnap van az utolsó napunk itt Jeju-n, majd este megy a gépünk vissza Cheongju-ba.