2018. augusztus 9., csütörtök

Érdekességek és furcsaságok pt.2


Ma éreztem magam először teljesen jól, ennek örömére végre ismét belevethettem magam a koreai ételek sokaságába. Mondjuk ebédre éppenséggel pizzát ettünk, de az is különleges volt egy kicsit, mivel a tészta széle édesburgonyával volt töltve, sőt még feltétként is került rá ebből a krumpliféléből. Régebben nem szerettem az édesburgonyát, de itt mindenféle formájával megismerkedtem, mivel imádják, aztán végül én magam is megkedveltem.

Vacsorára galbit ettünk. Mostanában nagyon tetszik a férjem szüleinek az a fajta étterem, ahol magadnak mehetsz el újratölteni a mellékfogásokat, ez is egy ilyen félig önkiszolgáló hely volt.



Nem is húzom tovább a szót, jöjjenek az újabb érdekes és furcsa dolgok, amiket itt Koreában tapasztaltam.

1.
A férjem szülei szerettek volna nekünk új karikagyűrűt venni ajándékba. Ugyan még csak egy éve volt az esküvőnk Magyarországon, de a gyűrűnket 7 éve viseljük. Koreában szokás, hogy egy idő után a szerelmesek párgyűrűt adnak egymásnak. Nálunk ez 1 hónap együtt járás után megtörtént és mivel otthon nem árulnak külön erre a célra készített gyűrűket, így egy rendes esküvői karikagyűrűpárt vettünk a kapcsolatunk elején. Mondjuk jó befektetés volt 😊 Én igazából nem is szeretném lecserélni, mivel 7 éve mindennap az ujjamon van és még mindig imádom, de elmentem a férjem szüleivel nézelődni egy ékszerboltba. Meglepődve láttam, hogy itt a férfiak gyűrűjében is van kő, nem csak a női darabokban. Még egy indok, amiért nem szeretnék újat venni! 😊


2.
A férjem szülei hívő emberek, egy héten több alkalommal is járnak templomba. Vasárnap szeretik, ha mi is elmegyünk legalább az első felvonásra, így a betegségem előtti héten én is beültem egy misére. Nézelődtem, mert ugye nem nagyon értek semmit azonkívül, hogy Jeszu (Jézus). Több embernél láttam szövegkiemelőt, a lényeget kihúzták a Bibliájukban, sőt volt aki jegyzetet is készített. Ti láttatok már ilyet?


3.
Szintén egy templomos furcsaság, hogy a lelkész papír helyett iPad-ről olvassa a Bibliát.


4.
Az egyik legnépszerűbb sport Koreában a baseball. 10 profi csapatuk van és rengeteg baseball pályát építettek. Én is gondoltam rá, hogy szívesen ellátogatnék egy mérkőzésre, de elbizonytalanodtam, amikor megtudtam, hogy nincs időlimit a baseball-ban, akár 3-4 óráig is eltarthat a küzdelem... Talán majd máskor...😂


5.
Itt nincs sütő. Óriási mikrók vannak helyette, amin oda tudod tekerni az oven (sütő) felirathoz a gombot, de engem ezzel nem lehet átverni! Egy mikró az nem sütő!!! Hogy fogom így sütögetni a mézeskalácsokat Karácsonykor? 🎄 😂

6.
Amikor valaki nem csukja be maga mögött az ajtót, mi azt mondjuk: "biztos barlangban lakik" (ez egy katonai szleng egyébként.). Koreában meg azt mondják, hogy: "a farka miatt nem tudta becsukni az ajtót maga mögött."


7.
Ez egy tipikus koreai babaágy. Azért szeretik jobban, mint a nálunk kapható hagyományos kiságyat mert padlófűtés van minden házban, így a kicsik biztosan nem fáznak meg télen.


8.
Ilyen egy elektromos légycsapó. Bár az új építésű lakásokban a nyílászárókat felszerelik szúnyoghálóval, a régebbi típusú házakban simán berepülnek nyáron a rovarok. Hagyományos légycsapó helyett itt ezt az elektromos teniszütő alakú eszközt használják.
9.
Az étteremben a számlát a rendelés után rögtön kihozzák az asztalhoz. Miután végeztetek az étkezéssel a kijárathoz kell magatokkal vinni és ott fizetni. Szerintem ez nem túl praktikus, hiszen ahányszor valami új dolgot rendelünk, újabb és újabb számlákat hoznak az asztalhoz. Nem lenne egyszerűbb a végén összegezni az egészet?

10.
Biztosan tudjátok, hogy étkezés közben az emberek nem kiszednek maguk elé egy adag ételt, hanem folyamatosan csipegetnek innen-onnan, nincs egy saját tálkád, minden mellék- és főfogás mindenkié. Ezt még egész egyszerű is megszokni. De gondoltátok volna, hogy a koreaiak a sütiket is ugyanígy megosszák egymással? Nagyon meglepődtem, amikor először sütiztünk együtt a férjem családjával. Kiválasztottam magamnak egy gyönyörű sajttorta szeletet, majd legnagyobb meglepetésemre az asztal közepére tették az összes tányért és mindenki elkezdte kóstolgatni a másikét.


Ha még nem olvastad volna a hasonló témájú bejegyzéseim itt megteheted: Érdekességek és furcsaságok & Tudtad? 10 random dolog Koreáról

Kövessetek Facebook-on is: facebook.com/wanderingkorea ugyanis hamarosan egy nyereményjátékkal fogok nektek készülni! 😊

8 megjegyzés:

  1. Köszönöm érdekesnek találtam , ésmég szeretni töbet tudni ...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne aggódj, van mit még mesélnem! :) Köszönöm, hogy velem tartasz~!

      Törlés
  2. Nagyon érdekes! Tetszenek a bejegyzések :)

    VálaszTörlés
  3. Jó ezeket olvasgatni, köszönöm hogy megosztod velünk!! :)
    Ne hagyd abba...várjuk a folytatásokat.♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, hogy velem tartottál, várlak vissza~! ☺️

      Törlés