2024. augusztus 6., kedd

Megérkeztünk Koreába

Megérkeztünk Koreába. A gépünk a túlzsúfolt légtér miatt a tervezettnél 45 perccel később indult, de csupán 9 óra 40 percet repültünk, tehát simán behoztuk.

Nagyon izgultunk, hogy milyen lesz ez a hosszú út a fiúkkal, de nagyon pozitív volt. Ádám az utazás napját a magyar nagyival töltötte, így mi nyugodtan tudtunk pakolni, készülődni és nem csúszott el a napirendje. Attól tartottunk, hogy otthon majd nem tud aludni ebéd után, márpedig az ő korában még nagyon fontos a délutáni alvás, különben borul minden. A reptérre 14 órára értünk ki, a repülő kicsivel 16 óra előtt szállt volna fel, ha nem késünk. A gépen finom ételeket kaptunk, habár azon meglepődtünk, hogy a gyerekek nem gyerek menüt kaptak, így kimcsi és lazac is került eléjük, amit hadd ne mondjam, hogy még nem esznek meg. De azért éhen senki nem maradt 😊

Étkezés után játszottunk velük, volt egy kicsi tabletezés, de szinte az otthoni lefekvési idő szerint raktuk le őket aludni és leszállás előtt egy órával keltek csak fel.

Landolás után a buszok felé vettük az irányt. A reptérről kilépve kissé arcon csapott a meleg párás idő, ezt még meg kell szokni. Nekünk azért is nehezített egy kicsit az utazás, mert az incheoni érkezés után tovább kell buszoznunk Daejeonba, ami egy 2 óra 40 perces út pluszban. Egyébként kényelmesek ezek a távolsági buszok, de most valami szuper buszra vettünk jegyet, le lehetett dönteni az üléseket és meg lehetett emelni a lábakat, így majdnem végig aludtuk az egész utat, szinte vízszintes helyzetben, rakok képet az ülésről.

A koreai nagyszülők a buszmegállónál vártak bennünket. Eredetileg ki akartak jönni a reptérre, de lebeszéltük őket, hiszen oda-vissza levezetni ezt az utat nagyon fárasztó. Indulásnál pedig úgyis ők visznek ki minket, mert olyan korai busz nincs, amivel kiérnénk a repülőnkhöz.

Otthonra rendeltünk ebédet. Én jjamppongot (csípős tengeriherkentyű leves, tésztával) és tangsuyukot kértem (ez egy sertéshúsból készült húsétel, édes-savanyú szósszal). Ha valaki pár éve azt mondja nekem, hogy tengergyümölcseit tartalmazó levest választok első itteni étkezésre kinevettem volna, de hát így változik az ember ízlése. Régebben ezekre ránézni sem bírtam, manapság már nagyon szeretem.

Jjamppong

Tangsuyuk

Ezt a tálca mandut ajándékba küldték a rendelés mellé

Édes-savanyú szósz jár a husihoz

Ebéd után letusoltunk, kicsit pihentünk, aztán elmentünk sétálni.

A Paris Baguette nevű pékség felé vettük az irányt. Szerettünk volna valami frissítőt inni és pékárut venni reggelire. A holnapi napon indulunk is tovább Jejura, így egyszerű reggelit terveztünk.

Jejun találkozunk majd férjem nővérével és a gyerekek unokatesóival, ugyanis ők nyáron 1 hónapot ott nyaralnak a szigeten.

A fiúk séta közben kiszúrtak egy játszóteret, így picit odamentünk velük. Itt kabócák levedlett lárvabőreit gyűjtögették a fákról és Dani feldíszítette őket virágokkal… igen, asszem ilyenek egy biológus csemetéi 😁

A gyerekek már alszanak, így lassan mi is nyugovóra térünk, következő alkalommal már Jejuról jelentkezem majd.

Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzést! Sziasztok~~~!

1. Nagyon kedves tőled, hogy a hosszú repülőút után már beszámolót írtál. Örülök, hogy rendben megérkeztetek. Jejun érezzétek nagyon jól magatokat!

2. Köszönöm a beszámolót, érezzétek nagyon jól magatokat! Előre izgatottan várom a folytatást. <3

3. Jó pihenést!:) Köszönjük a beszámolót :)

4. Koszonom a beszamolot🥰 en 27-en megyek Koreaba Daejonba paromhoz,megkerdezhetem hogy mivel a legegyszerubb eljutni? Mivel to 2es fel orat utaztatok meg,de en 4oras utakat lattam csak🥲

1. Szia! Évek óta busszal megyünk és még soha nem mentünk 3 óránál többet, azt is csak dugó miatt. 2:30~40 az átlagos menetideje a busznak, mi a Daejeon Government Complexnél szoktunk leszállni, ez a legközpontibb megálló. A reptérről kivezető kijáratok megvannak számozva. A 12-esen menj ki, fordulj balra és pár méter séta után vannak jegyautomaták. Itt ki tudod választani, hogy hova mész, hány órási buszt szeretnéd és ülőhelyet is tudsz választani. A 11/3-as állástól szokott indulni a busz Daejeon-ba. De a barátod remélem kimegy eléd, egyáltalán nem ciki, ha busszal megy, sokan találkoznak így a reptéren. A buszon tuti bealszol, nyugodtabb leszel, hogy nem szalasztod el a megállódat, ha ott van veled valaki.

2. Illetve még az is eszembe jutott, hogy kb félúton megáll egy pihenőhelyen egyszer a busz, ahol le lehet szállni mosdóba, kb 10 perce van ilyenkor az embernek. Indulás előtt a sofőr megszámolja, hogy mindenki megvan-e.