2012. június 15., péntek

Gyümölcstea, szalámi, Erős Pista


Mindig nagy fejtörést okoz az embernek, hogy mit vigyen ajándékba ismerőseinek, barátainak, amikor külföldre készülődik. Én most a barátom családjával vagyok így. Nem szeretnék olyat ajándékozni nekik, amit kint úgyis megvehetnek maguknak, ezen felül nem elhanyagolható szempont, hogy használható legyen és tetsszen nekik.

A fő ajándék már meg van, egy Zsolnay teás készlet. Remélem, nem törik össze egy darabja sem, mindenképpen a kézipoggyászomban viszem majd. Ahogy észrevettem, nagyon nagy lelkesedéssel fogadják az ilyet, hiszen kézzel festett, ami kint ritkaság.

Persze ezen felül apróságokat is kell vinnem. Volt olyan termék, amit ők maguk kértek, pl. a magyar méz. Mivel télen is vittünk nekik egy rakattal én is azt ettem, úgyhogy nem tudom mi baj a koreai mézzel, de azt mondták, hogy az állaga hígabb és nem ilyen finom, mint a magyar  :)  Kicsit jó érzés, hogy van olyan, amiben mi is tudunk újat mutatni nekik!

Ezen kívül kértek még sajtot is, ugyanis azt abszolút nem lehet kint kapni. Azt már tudjuk, hogy a Mozzarella nagy kedvencük, úgyhogy az fent van a listán, de úgy gondoltam, hogy viszek nekik Ementálit is. Ez még nekem is jól jöhet! Ha esetleg belefáradnék a koreai ételekbe (kizárt…), akkor jól esik majd betolni egy szendót :)

Viszek még egy rúd szalámit is. Mindig szoktam magamnak 1-2 szendvicset pakolni a repülőútra, mert hát ki tudja mi történik, hosszan kell várakozni, nem ízlik a fedélzeten felszolgált étel, stb… Általában nem fogyasztom el, így volt ez télen is, úgyhogy egészen Koreáig cipeltem. Mikor megtudta a barátom családja, hogy van nálam otthoni szendvics, azonnal lecsaptak rá és szétosztották egymás között. Itt állapították meg, hogy mennyire ízlik nekik a szalámi. Nos, ilyen dolgokat nem igazán lehet bevinni az országba, de azért a vákuum csomagolt formával megpróbálkozom majd és csak remélni tudom, hogy nem veszik el.

További kedvenc a gyümölcstea. Nemrég küldtem ki nekik egy csomagot, ami teával, csokoládéval és kaláccsal volt tele. Hatalmas sikert aratott…

A barátom nővére az After Eight-ért van oda. Kint nem lehet mentolos csokoládét kapni.

Végül mindenképpen viszem a szokásos magyar ízeket. Erős Pista, csípős pirospaprika, gulyáskrém. Az első kettő kiváltható lenne koreai alternatívákkal, de azért csak különlegesebb, ha ilyet esznek. Azt várják, hogy kint majd gulyáslevest főzök nekik… A barátom azt mondta, hogy pl. fehérrépát nem nagyon fogok kint találni. Lehet, hogy a végén majd egy nagyon leegyszerűsített verzió lesz ebből T.T

Nos, én ezekkel készülök nekik :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése