2018. augusztus 13., hétfő

Ti kérdeztétek! GYIK


Habár a blog már 2012 óta fut, magamról még nem sok mindent árultam el nektek, igaz? :) Sokszor írtok nekem, ezért úgy döntöttem, hogy most a leggyakrabban ismételt kérdéseknek szentelem ezt a posztot.
Ha érdekel még valami titeket, kérdezzetek nyugodtan.

Hány évesek vagytok, mekkora a korkülönbség a férjed és közted?
Én 26 éves vagyok, a férjem pedig 29. (Persze nemzetközi években szeretem megadni, mert Koreában egy évvel idősebbek vagyunk ugye 😂)


Mióta vagytok együtt?
2011 nyarán találkoztunk először és tulajdonképpen az első randin egy pár lettünk. Ez Koreában elég általános dolognak számít, az első randi jelenti a kapcsolat kezdetét. Tehát nemrég ünnepeltük a 7. évfordulónkat.

Nem okoz problémát, hogy az angol a közös nyelv?
Nem igazán tapasztaltam még, hogy ne tudtunk volna valamit megbeszélni. A kapcsolatunk kezdetén az ő angolja nagyon gyenge volt, az enyém szerencsére jó és ennek köszönhetően gyorsan fejlődött. Ha az ember rá van szorítva, hogy kifejezze magát valahogy, akkor meg fogja oldani. Egy percig nem aggódtam azon, hogy emiatt problémánk lehet. Ahogy az apósom mondta a köszöntő beszédében a magyarországi esküvőnkön: "máshogy néznek ki, más a kultúrájuk, más az anyanyelvük, de azzal a szeretettel, ami közöttük van, mindig mindent meg fognak tudni oldani."

Nincsenek konfliktusok a kulturális különbségek miatt?
Most lerántom a leplet, szoktunk vitatkozni. Viszont ennek semmi köze ahhoz, hogy én magyar vagyok, ő pedig koreai. Igen, vannak dolgok, amik megleptek, vagy a mai napig meglepnek Koreával kapcsolatban, de közben őt is érte már meglepetés a mi országunkban. A kapcsolatunk szerintem azért is jól működik, mert nagyon nyitottak vagyunk egymás kultúrájára, egyikőnk sem próbálja ráerőltetni a saját elképzelését a másik félre. Vannak azért játékszabályok, amihez neki kell nálunk alkalmazkodnia és vannak olyanok, amihez nekem, amikor náluk vagyok Koreában.


Hogy hogy ilyen sok esküvőtök volt?
:D:D:D... Igen, ez sokaknál képzavart okoz, ne aggódjatok. Mikor eldöntöttük, hogy összeházasodunk, akkor úgy gondoltuk, hogy mivel vegyes pár vagyunk, érdemes lenne mindkettőnk országában kimondani az igent, ugyanis nyilván egyik helyre sem tud az összes ismerős, barát és rokon odautazni. Tehát eredetileg kettő esküvőnk lett volna, de Magyarországon nem könnyítik meg a vegyes párok dolgát (a visszaélések elkerülése végett). A házasságkötés ügyintézésénél vannak határidők, amiket szigorúan be kell tartani, különben az ember kezdhet mindent elölről. Ezért volt szükség arra, hogy először az anyakönyvi hivatalban kötöttük össze az életünket két tanú jelenlétében (2017.06.02.), majd két hónappal később szertartásvezetővel volt egy nagyobb, lagzis esküvőnk (2017.09.02.) és most készülődünk a harmadik esküvőre Koreában (2018.08.25.). Vicces, hogy itt mindenki úgy beszél a közelgő nagy napról, mintha még nem is lennénk házasok. Úgy tűnik, ha nem látnak valamit, akkor az mintha meg sem történt volna.

Hogy történt a lánykérés?
Nincsenek romantikus részletek! :D A férjem egy műszaki beállítottságú ember (gépészmérnök egyébként), szeret mindent egyszerűen megoldani. Közölte, hogy szeretne eljegyezni, mondtam, hogy jó, aztán hozott egy csokor rózsát és a szirmok között volt egy gyűrű. Ezután 4 évig jártunk jegyben, de Koreában ez sem meglepő dolog, itt nem tartják az 1 évet, mint nálunk.


Mit dolgozol?
Jelenleg egyetemista vagyok. Érettségi után nem sokkal felvettek légiutas-kísérőnek és 4 évig dolgoztam repülőgépen. Most ismét visszaültem az iskolapadba és biológusnak tanulok. Soha nem késő elkezdeni a továbbtanulást! :)

Koreában éltek?
Még nem, de az a terv, hogy miután befejezem az egyetemet Magyarországon, kiköltözünk. Szeretném folytatni a tanulást, viszont a mesterképzést már itt tervezem megcsinálni. Tervem persze rengeteg van, aztán meglátjuk mit sikerül megvalósítani.

Hogyan kommunikáltok a koreai szülőkkel?
Ahogy csak tudunk, legyen az kézzel-lábbal, Google-fordítóval, vagy épp mindenki a saját nyelvén egyre lassabban és hangosabban. 😂 Én csupán olvasni és írni tudok koreaiul és őszintén szólva a suli mellett nincs is sok időm ezzel foglalkozni. Miután kiköltözünk szeretnék beiratkozni az egyetemek által szervezett fél-egy évig tartó intenzív nyelvtanfolyamra és reményeim szerint így elég hamar el tudom sajátítani a nyelvet.

Hol laktok Koreában?
A férjem szülei Tedzson-ban élnek, ezért itt szoktunk lenni náluk. Ez a félsziget közepén egy nagyváros, a gyorsvonattal szinte bármerre hamar el lehet jutni. Szerintem érdekes, hogy Tedzson Budapest testvérvárosa. Igen meglepődtünk, amikor a budapesti állatkertben a kijárat felé sétálva megláttunk egy szobrot, amit Tedzson 2016-ban ajándékozott Budapestnek.

Szoborátadás a Fővárosi Állat- és Növénykertben

Köszönöm, hogy velem tartottatok~!

Itt is megtaláltok:

Facebook: facebook.com/wanderingkorea

Instagram: jangcsilla

E-mail: jangcsilla@gmail.com

5 megjegyzés:

  1. Kedves Cilla. Köszönöm hogy mind ezt megosztottad vekünk Kívánom hogy boldog legyél majd új otthonodban is A két nép különabsége ellenére azért sok hasonlóság is van. Én nem régen egy gyönyörú szép kiállításon voltam,ahol a kíállítók arra ügyeltek hogy olyan tárgyakat állítsanak ki aminek virág mintái ne ugyen olyanok legyenek mint a mi népművészeti virág mintáink. Pl. Kalocsa-i virág minták.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Én is sokszor érzem, hogy jobban hasonlít a két nép, mint gondolnánk! ☺️

      Törlés
  2. Kedves Csilla!
    Köszönöm, hogy beengedsza magán szférátokba és megosztod velem/ velünk. Én szeretek ilyen 'szösszeneteket' olvasni, mert közelebb visz a valósághoz mint az sokan a doramak alapján gondolják.
    Amin igazán mosolyogtam az a család és a eltérő kultúrák közötti kommunikáció, főleg az a rész: ' vagy épp mindenki a saját nyelvén egyre lassabban és hangosabban.' Ez ismerős helyzet, bár én inkább akkor tapasztalom, ha egy külföldi útbaigazítást kér olyantól aki nem beszéli az Ő nyelvét...akkor jön a mutogatás,s minél inkább nem érti aaanál inkább előkerül a lassú beszéd és az egyre nagyobb hangerő

    Kivánom Neked-Nektek, hogy minden akadályt át tudjatok ugrani és sok boldog közös évet. :-))
    Üdv: Ilona

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszett az írásom! Várlak vissza máskor is! Köszönjük a jókívánságokat! 😍

      Törlés
  3. Én most a hajó balesetről szeretnék információt,,,tőletek.

    VálaszTörlés