2018. szeptember 7., péntek

38 nap alatt | Készül a konyhánk 👩‍🍳 | Koreai receptek


Már egy hete visszatértem Magyarországra és olyan távolinak tűnik a koreai utazás. 38 napot töltöttem csupán kint, de most valahogy mégis nehezemre esik visszarázódni a hétköznapokba. Van, hogy egy pillanatra elfelejtem, hogy újra itthon vagyok...

És csak nézek, hogy jééé mennyi európai ember járkál az utcán! 😂


Összeszedtem nektek néhány dolgot, amihez 38 nap alatt simán hozzászoktam.

Első emelet
Koreában a földszintet hívják első emeletnek. Amikor a férjem szülei megvették az otthonukat, akkor első emeletként emlegették nekem és nagyon meglepődtem, amikor a földszinten mentünk be egy lakásba. A napokban többször is előfordult, hogy amikor elindultam itthonról, a liftben reflexesen az 1-es gomb felé nyúltam.

Kulcs
A kocsikulcson kívül nem használnak kint kulcsot. Bár már az is egyre maradibbnak számít, a sógornőm ajtaja úgy nyílik, hogy csak hozzá kell érnie a kocsi kilincséhez. A táskájában van egy kis chip, ami közel kerülve az autóhoz automatikusan nyitja a zárat. A bejárati ajtók számzárasok és ez egyébként nagyon kényelmes. A kód panel sima ceruzaelemekkel működik, amit a lakáson belülről lehet cserélni és ha merülőben van, egy női hang figyelmeztet minket, hogy lassan aktuálissá válik a csere. Ennek mi a hozadéka itthon? Egy párszor előfordult, hogy lakáskulcs nélkül indultam el.

Kiszolgálás
Azt hiszem ez Korea egyik leghíresebb pozitívuma. Bárhová mész kedvesek veled, hiszen te vagy az ügyfél és az ügyfelet meg kell becsülni, hiszen pénzt fog költeni náluk. Sok mindenben egyeznek az árak az itthonival, tehát nem is arról van szó, hogy a fél fizetésed ott kell hagyni valahol, de mégis máshogy állnak hozzánk, mint itthon. Számomra megdöbbentő Magyarországon, hogy sokszor érzem, nem szívesen foglalkoznak velem egy-egy helyen és tényleg hiányzik a kintiek segítőkészsége.

Hogy egy példát is említsek. A konyhabútorunkat szerdán szállították ki. Két srác pakolta fel a termékeket a lakásba és gondolom "teljesen véletlenül" úgy tették le a beépíthető sütőt, hogy a fal felé fordították a hátulját, ami nagyon csúnyán be volt horpadva. Miután észrevettem, azonnal hívtam őket telefonon, de már nem vették fel. Hívtam a céget, akiktől rendeltük, erre kiderült, hogy magam kell visszaszállítsam a sütőt, hogy kicseréljék. Gondolhatjátok, hogy a 40kg-os dobozkát mekkora élmény volt ide-oda cipelni, szerencsére az egyik bátyám el tudott jönni segíteni. Sütő kicserélve! ☑️

Másnap jöttek összeszerelni a bútort és kiderült, hogy a munkalapra kerülő 2 takaróléc is törött. Ismét telefonáltam és megint azt mondták, hogy nekem kell visszavinnem. Egy 2,5m-es lécről beszélünk, ami az autónkba nem fér bele és nem gondolhatják, hogy 2 lécért bérelek majd egy kisteherautót. Végül sikerült megegyeznünk, hogy ők jöjjenek el érte, de aztán jött a hideg zuhany, miszerint ez a léc jelenleg nem elérhető és talán egy hónap múlva tudnak újat küldeni. Úgyhogy a léc nem lett kicserélve! ❌

Én nem szeretek mindig más országgal példálózni, de most muszáj megtennem, ugyanis EZ KOREÁBAN NEM FORDULHATOTT VOLNA ELŐ! Azt sem tudnák, hogyan kárpótoljanak, vagy mit tegyenek értem, hogy máskor is hajlandó legyek náluk vásárolni.
Szerelmespárok
Kint a kézfogás teljesen elfogadott, de csókolózó párokat nem látni az utcán. A legjobb barátnőmmel Eszterrel, aki kint volt velünk az esküvőn, egyik nap beültünk egy kávézóba beszélgetni és kielemezni az utazás minden pillanatát. Mellettünk egy párocska majdnem felfalta egymást és rögtön forgattuk a fejünket a rosszalló ahjummákat (koreai néniket) keresve. 😄

Időeltolódás
A mai napig előfordul velem, hogy amikor rápillantok az órámra, elkezdek visszaszámolni, hogy otthon, Magyarországon hány óra van épp? 😄


Nagyon mozgalmas héten vagyok túl egyébként. A közös lakásunk felújítása a vége felé jár, de rengeteg apróság van, amit én magam csinálok meg. Lassan mindenhez értek, tudok fugázni, fűtéscsöveket festeni, korlátot felújítani és betonozni is. Ahogy már említettem a konyhát tegnap kezdték el beszerelni. Sokat fogjátok látni ezt a helységet, ugyanis itt készülnek majd a koreai receptvideók! 😊 Nagyon kíváncsi vagyok, hogy mely ételek elkészítése érdekel benneteket! Várom a kommenteket ide, vagy a blog Facebook oldalára! ^^


Egyelőre ennyire tudták összerakni a bútort, a munka akkor folytatódik, ha megérkezik a munkalapunk is.

Itt is megtaláltok:

Facebook: facebook.com/wanderingkorea

Instagram: jangcsilla

E-mail: jangcsilla@gmail.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése