2014. június 6., péntek

Az eddigi legmelegebb napom Koreában

Nagy örömmel mondhatom, hogy eddig sikerült megúsznom a nagy nyári meleget. Múlt héten nagy forróság volt, de aztán rengeteg eső esett, amitől lehűlt a levegő, így mire megérkeztem, nagyon kellemes idő fogadott. Nincs pára, vagy nagy meleg, napközben még a hosszú nadrágot is simán el viseli az ember. Pont az a kellemes meleg van, amiben irtó jól lehet pihenni. Ma egy picit melegebb volt, így már rövid nadrágot vettem fel, de nem volt izzasztó hőség. A koreaiak viszont ezt sem bírják, már dőltek jobbra balra, az összes boltban, és autóban nyomatták a légkondicionálót, úgyhogy vinnem is kellett egy kardigánt mindenhova, mert féltem, hogy megfázom.

A tegnapi post-ból az új lakás legjobb tulajdonságát kihagytam! Egy panelen keresztül lehet vezérelni mindent, oda van bekötve a kaputelefon, CCTV, így a lakók figyelhetik az épület körül elhelyezett kamerák képeit, sőt ezen még a liftet is hívhatják maguknak. Még a csengőhangot is ki lehetett választani a kaputelefonhoz, és a csöngetéshez. Elképesztő :)




A mai nap el látogattunk egy állatkereskedésbe, mivel barátom kutyusainak szüksége volt néhány dologra. Korea nincs tele ilyen boltokkal, így örültem, hogy körülnézhettem a helyen. Meglepett, hogy rengeteg japán terméket árulnak, ezek mellett még az európai márkák voltak számottevőek, koreai csemegéket nem nagyon árusítottak.

Néhány élő állatot is láttunk, főként halakat, de árultak tengerimalackát, nyulat és csincsillát is. Utóbbin fél óra hosszát voltunk leragadva, mert elméletileg olyan vicces, hogy engem meg Csillának hívnak...:) Nagyon drágák a kisállatok, egy csincsilla 50 ezer Ft, egy nyuszi pedig 80 ezer Ft-ba került. A táp és a kiegészítők körülbelül olyan árban vannak, mint otthon. Hogy a kutyusom és a cicáim se panaszkodhassanak, vettem nekik néhány ropogtatni valót :)


Teljes diszkrimináció, hogy amíg a kutyák snack-jeivel, játékaival és ápolószereivel körülbelül 6 polc volt elfoglalva, addig a cicáknak csupán 1 polcnyi hely jutott ezekre :)

Nem tudom, hogy ki ad a kutyusaira muffin-os, vagy egy iskolai egyenruha utánzatú ruhát, de ezekkel volt tele a polc

Ma rengeteg finom ételt ettem. A képek beszéljenek helyettem:
Nem tudom, hogy mi volt ezen étel neve, de igazából egyszerű marhahúst grilleztünk. A kiegészítők voltak igazán lényegesek, én már azokkal jóllaktam! :)

Vacsorára Galbi-t ettünk, egy nagyon jó kis helyen. Egy kerthelyiségben volt kialakítva az étterem, meg is lepődtem, hogy ilyenre is van példa. Itt is az asztalnál sütöttük meg a húst, nagyon hangulatos, de érdemes játszós ruhát felvenni, mert utána, még mosás után sem megy ki belőle a füstszag :)


Hatunknak hozták ezt a rengeteg ételt, húst azt még kétszer három adagot kaptunk, és amelyik kiegészítő kifogyott, azt azonnal pótolták.

Az éttermes munka nagyon nehéz itt Koreában. Tudom, hogy sehol sem egyszerű, de itt aztán fontos a kényelmes cipő, mert percenként kiabálnak a pincéreknek, hogy hozzanak ezt, hozzanak azt. Nem az van, mint mondjuk Magyarországon, hogy a pincér 10 percig ránk se néz, hanem folyton rohangálnak az asztalok között. És a koreaiak tényleg nem kedveskednek, hogy szeretnénk kérni egy valamit... légyszíves... Egész egyszerűen oda kiabálnak nekik, hogy KIMCSI! VÍZ! SOJU! és azonnal ugrani kell. Ez szerintem elképesztően bunkó, de sajnos ez alakult ki a kultúrában :(

Az étteremben desszert nevében rizsteát szolgáltak fel mindannyiunknak. Azért ezután elmentünk egy kávézóba, és a koreaiak kedvenc nyári édességét fogyasztottuk. Úgy készül, hogy fagyasztott tejet, egy masina szépen ledarál, olyan jégkása szerűre, a tetejére pedig különböző feltéteket raknak. Mielőtt elkezdenénk enni, az egészet összekeverjük, és már kész is a fogyasztásra.

Ez most egy epres és egy Oreo kekszes változat

Tegnap este a Lotte Mart nevű bevásárlóközpontban voltunk. Ezeket a gyöngyszemeket ott találtam:
Ki szeretne Barbie-s hajfestéket? :)

A töménytelen mennyiségben fogyasztott nemzeti ital, a Soju, 5 literes kiadásban. Nekem még egy korty is sok lenne belőle...

További részletek a soju-ról: Szodzsu, Korea nemzeti itala


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése