2012. augusztus 11., szombat

Incheon Nemzetközi Repülőtér


A mai posztban az Incheon Nemzetközi repülőteret szeretném nektek egy kicsit közelebbről bemutatni. A barátom tegnap érkezett meg Koreába és én mentem ki érte a repülőtérre, méghozzá busszal.

Dél Koreában nagyon sok repülőtér van, ezt egy prezentáció alkalmából össze is gyűjtöttem, és bejelölgettem (piros négyzetek):


A Gimpo repülőtér és az Incheon repülőtér a két legnagyobb, 2001-ig egyébként a Gimpo volt Dél Korea fő reptere, majd ez megváltozott, amikor az Incheon-ban lévőt átadták, így azt javarészt már csak belföldi járatokhoz használják.

Az incheon-i repülőtér egy szigeten van és ide egy hosszú híd vezet. Amikor itt mentem a busszal, végre láthattam repülőgépeket. A budapesti lakásunk ablakából megszoktam, hogy szinte mindig látni a le- és felszálló gépeket, itt Koreában viszont akkora felhőréteg van általában, hogy nem látni semmit. Eddig még csak vadászgépekhez volt szerencsém...
Szóval a buszból láttam 3 gépet is leszállni. A pesti tömegközlekedést megszégyenítő sűrűséggel jöttek a repülők. A látványuk egy pillanatra el is feledtette velem, hogy a barátomért jövök, akkor, ott, ők dobogtatták meg a szívem. Imádom a repülőket! ^^ Alig várom, hogy holnap ismét felszállhassak az égbe, ezúttal Jeju-ra megyünk.

Ahogy leszálltam a buszról, elkezdtem fotózgatni.


A busz itt tesz le, az induló gépek szintjén

Zónákra vannak osztva a check-in pultok, hát nem egy Liszt Ferenc Repülőtér nagyságú a hely...:)

Itt vártam a barátomat egy jó darabig...

...amikor is feltűnt, hogy az ő gépe nincs is a listán. Na mondom, mi a fene, aztán leesett, hogy nem feltétlenül csak ez az egy kijárat van. A busz 2 emelettel feljebb ennél a pontnál rakott le, én meg csak lejöttem a mozgólépcsővel és az első kapu láttán, megelégedve magammal, hogy megtaláltam, várakoztam. Aztán észre is vettem, hogy ez a "C" kijárat és láttam, hogy A-tól F-ig vannak, úgyhogy elkezdtem őrült módjára keresgélni,  próbáltam kitalálni, hogy Ő hol fog kijönni. Volt egy összesítő tábla, úgyhogy végül meg is találtam. Sokszor jártam már a repülőtéren, de eddig mindig csak én érkeztem, vagy indultam, érkezőre még nem vártam. Tehát végre odasétáltam a megfelelő kijárathoz, amikor is a barátom küldött egy KakaoTalk üzenetet. Ez 30 perccel a gép tervezett leszállása előtt volt. Annyira meglepődtem, hogy mégis, hogyan tud írni, aztán kiderült, hogy a gép előbb érkezett. Így arra is rájöttem, hogy az ő gépét is láttam leszállni, amikor a hídon mentem a busszal!!!! :) Akkor tájt ez volt az egyetlen leszálló Lufthansa gép, úgyhogy jót mosolyogtam.

Egyébként a reptéren minden nagyon világos, egyszerűen lehet tájékozódni, mindenhol koreaiul, kínaiul, és angolul vannak kiírva a dolgok.

Érdekesség, hogy vannak robotok is, akik tudnak segíteni, ha valamit nem találsz éppen. Bár nem tudom, hogy pontosan, hogyan működnek, sőt még nem is láttam közülük egyet sem, de jó tudni, hogy valahol vannak.


Aztán egy másik érdekesség, hogy klónozott drogkereső kutyákat használnak a csomagok ellenőrzésére. Azt mondják, hogy eredményesebben dolgoznak, mint eredeti társaik.


Ahogy már mondtam, holnap indulunk a Jeju szigetre.


Az Asiana légitársasággal / Dél Korea egyik vezető légitársasága a Korean Air mellett / fogunk utazni. Bár én Korean Air fan vagyok és nagyon reménykedtem, hogy őket választják majd a barátom szülei, mert akkor megpróbáltam volna a gyönyörű légiutas kísérő kollegináktól szerezni egy szép szalagot a hajamba, de olyan későn foglaltunk repjegyet, hogy oda már nem volt hely... Persze ez is boldoggá tesz, plusz mivel Star Alliance család tag, mint a Lufthansa, így még hűségpontokat is kapok majd a kártyámra.

Úgyhogy, ha minden jól megy és lesz internet a szálláson, akkor most egy pár napig Jeju-ról fogok jelentkezni :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése