2018. január 30., kedd

Street food túra | Föld alatti vásárlás


Ma este sikerült még egy találkozót összehoznunk a koreai barátnőmmel, Sueyeon-nal. Mivel a szülők nagyon elfoglaltak voltak, ezért egyedül kellett eltalálnom a találkozópontra. A férjem anyukája nagyon aranyos volt, egész nap kérdezgette, hogy nem okoz-e gondot, hogy nélkülük mozogjak a városban? Igaz, hogy régen használtam itt Daejeon-ban bármilyen tömegközlekedési eszközt, de bíztam benne, hogy sikerülni fog. Találtam egy telefonos alkalmazást, amivel nagyon egyszerűen nyomon követhető a buszos közlekedés, az viszont elengedhetetlen volt, hogy legalább olvasni tudjak koreaiul, mivel a megállók nevét a buszon nem írják ki angolul.

A buszom felé tartva. Még nem indult be a kora esti csúcsforgalom.

A város központi helyén találkoztunk és megbeszéltük, hogy megkóstoljuk az utcai ételárusok, az úgynevezett pojangmacha-k (포장마차) különböző finomságait. Nekem már volt egy hely, ahová célzottan mentem, az ottani ahjumma készíti ugyanis a legfinomabb Ddeokggochi-t (떡꼬치). Már többször ettünk itt, és a hölgy rögtön megismert, nagyon örült neki, hogy visszatérő vendég vagyok! :)

A Ddeokggochi egy csirkéből készült étel, édes és enyhén csípős szósszal leöntve


Készül a finom Tteokbokki is.

Tovább nézelődtünk és Sueyeon-nak ez a hely tetszett meg:


Itt is ettünk egy adag ételt, igazából ennek olyan volt az íze, mint az otthon is kapható sasliknak. A bácsi kérdezte, hogy honnan jöttem, és rögtön mondta, hogy óóó hát tudja, hogy ilyen étel nálunk is van Magyarországon! :)

Én ezután már tele voltam, de persze egy kis desszert még belefért. Koreai palacsintát, vagyis hotteok-ot (호떡) ettünk. Be kell valljam, hogy ez egy kalóriabomba, de télen nagyon népszerű utcai étel. Egy ropogósra sütött palacsinta tésztába töltenek valamilyen cukros masszát, ami a sütés közben megolvad. Mennyei! :)



Ma enyhébb volt az időjárás, de azért sokat voltunk az utcán, ezért lementünk a sétálóutca alatti aluljáróba. Ezt ne úgy képzeljétek el, mint nálunk egy aluljárót. Itt tisztaság van és kilométereken át boltok, étkezdék, pihenőhelyek futnak a föld alatt. Ráadásul igen olcsó árusok is vannak idelent, így nagyon népszerű. Én például találtam magamnak egy mellényt és alá egy blúzt, amiért összesen 4000Ft-ot fizettem. Kicsit lutri volt a dolog, ugyanis ezeken a helyeken nem lehet próbálni és minden úgynevezett "one size", tehát az összes egy méret. Ne kérdezzétek, hogy lehetek ugyanakkora, mint egy koreai lány, de úgy tűnik, hogy ezek ilyen csoda ruhák, ugyanis mindenkire jók. Úgy voltam vele, hogy a férjem nővérének adom, ha rám nem lesz jó, de szerencsére nem volt vele gond. Nyilván nem örökké tartó darabok ezek, de őszintén? Ki akar manapság már örökké hordani bármit is?


Nagyon sok bizsu árus is van, pár száz Ft-ért vehet itt magának az ember, fülbevalót, gyűrűket, hajdíszeket. A barátnőm megállt az egyiknél, én meg tulajdonképpen nem is tudom, hogy minek, de készítettem egy fotót a portékákról. Az eladó azonnal kijött és ingerülten beszélt Sueyeon-nal. Gondoltam, hogy a fotóval van gond, hiszen otthon sem szeretik, ha az ember csak úgy lefotózza a készletet. Legnagyobb megdöbbenésemre kiderült, hogy azt kérdezte kinek kémkedem? Ez most komoly??? Mondtam, hogy még a nyelvet sem beszélem, mégis mit gondol, kinek készíteném a fotókat? De felajánlottam, hogy kitörlöm, ha szeretné. Végül nem kellett kitörölnöm, de olyan kellemetlen volt az egész. Micsoda konkurencia lehet ott...

2 óra sétálás után leültünk pihenni. Ezekben az aluljárókban 50 méterenként van tiszta és ingyenes nyilvános wc, a pihenőhelyeknél virágok és padok vannak kirakva és nem mellesleg elég rendesen fűtenek is. A hátunk mögött még egy kis szökőkút is volt.

Tipikus utcakép, világító hirdetőtáblák ameddig csak a szem ellát.

Holnap irány Jeonju (전주시), ahol a Hanok falut fogjuk meglátogatni. Azt ígérték, hogy Hanbok-ot fogunk bérelni, amitől először megijedtem, hiszen elég hideg van, de azt mondták a férjem szülei, hogy ez a téli verzió lesz. A neten azt olvastam, hogy nagyon jókat lehet ott enni, alig várom! Imádok új ízeket felfedezni.

4 óra múlva kelnem kell, úgyhogy azt hiszem a mai bejegyzést ezennel befejezem! :)

Még több képért kövessetek Instagramon: jangcsilla


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése