2018. július 9., hétfő

Milyen gyógyszereket érdemes bepakolni?


A koreai utazások során mindig egy egész patikát bepakolok a táskámba, hiszen soha nem lehet tudni, hogy mire lehet szükségem. Persze kint is tudnék gyógyszereket venni, de sok minden vényköteles, így el kellene látogatnom egy orvoshoz receptért. Ráadásul ezek olyan termékek, amelyeket már használtam, így biztosan tudom, hogy nem váltanak ki nálam allergiás reakciót.


Én ezeket szoktam vinni

Cataflam
Gyulladásgátló és fájdalomcsillapító.

Advil Ultra Forte
Láz és fájdalomcsillapító. Enyhébb, mint a Cataflam, ezért, ha csak egy kicsit fáj a fejem vagy a nyakam, inkább ezt veszem be. Mivel ez egy lágy kapszula, így gyors enyhülést hoz.

Daedalon
Hányinger ellen.

Rennie rágótabletta
Gyomorsavlekötő.

Széntabletta
Hasmenés ellen.

Rhinospray Plus
Jól jön a repülőn, ha fáj az ember füle a nyomásváltozás miatt.

Zovirax
A herpes simplex nevű vírus az emberek 90%-ának szervezetében jelen van, a kérdés csak az, hogy hajlamosak vagyunk-e rá, hogy előjöjjön vagy nem. A hosszú repülőút alatt immunrendszerünk egy kicsit kiszolgáltatottabb állapotba kerül, az időeltolódás miatt szervezetünk kimerül, így előfordulhat, hogy előjön.

Gingisol oldat
Ez egy fogíny és szájápoló oldat. Sajnos az én fogínyem nagyon érzékeny, ezért egy speciális fogkefét használok. A múltkori utazásnál elfelejtettem magammal vinni, így kénytelen voltam a repülőtéren venni egy egyszerűbb darabot. Persze az első fogmosásnál felsértette az ínyem, szinte végig szenvedtem a nyaralást, mivel nem volt nálam ez a csodafolyadék.

Visine szemcsepp
A repülőgép száraz levegője után igazi felüdülés a szemnek.

Ezek olyan készítmények, amelyek saját részre, nem kereskedelmi mennyiségben bevihetők az országba. Amennyiben hosszabb időre tervezed az utazást és van olyan gyógyszer, amit mindennap kell szedned (tehát nagyobb mennyiséggel lesz nálad), akkor kérj a háziorvosodtól egy rövid angol leírást, amiben tételesen felsorolja a felírt gyógyszereket és egy sorban leírja, hogy ezeket neked napi rendszerességgel szedned kell. A vámosok a repülőtéren kérhetik.


Védőoltások

Egy aranyos kis sematikus ábra, hogy miként is működnek a védőoltások!

Dél-Koreában nincs kötelezően előírt védőoltás, viszont a következőket ajánlják: Hastífusz, Hepatitis A és B elleni védőoltások. Én csak Hepatitis B ellen vagyok védett, hiszen a gimiben ezt mindannyian megkaptuk.

A hastífusz és hepatitis A elleni oltásokat nem tartottam olyan fontosnak, mert ezek szennyezett ételek és italok, vagy nyers tengeri állatok fogyasztásakor kaphatók el. Ezeket értelemszerűen kerülni kell, én például a tengeri herkentyűkért nem vagyok oda, így nem valószínű, hogy veszélyben lennék. Közvetlenül a csapból nem ajánlott inni, de minden háztartásban van egy víztisztító berendezés, ami átszűri a vizet és ezután szabadon fogyasztható.

Szerintem mindenkinek magának kell döntést hoznia arról, hogy beoltatja-e magát ezek ellen vagy sem. Ezt a hasznos oldalt tudom ajánlani nektek utazás előtt: Dél-Koreai utazás

Ne felejtsétek el like-olni a Facebook oldalam: Wandering Around In Korea

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése