2012. július 15., vasárnap

Daejeon (대전)

Rájöttem, hogy eddig még nem is meséltem Daejeon-ról semmit. Sokan nem tudják, hogy merre van, hányan lakják, miről híres, stb., ezért ez a bejegyzés most erről fog szólni, és azt is megmutatom, hogy hol lakunk mi :)


Daejeon (대전) az ötödik legnagyobb város Koreában, több, mint másfél millió ember lakja, a félsziget közepén helyezkedik el. Szoktam hülyéskedni a barátommal, hogy vidéki, de ez persze nem így van. Egy folyamatosan fejlődő, természettudományos vonatkozásban fontos város, sok kísérlet és kutatás folyik itt. Kevesebb, mint 300km-re van Szöultól, ezért gyorsvonattal 50 perc alatt el lehet jutni oda. A tömegközlekedés nagyon jó, minden részt behálóz a városon belül, főként a buszokra épül, de van egy metró vonal is, ami a Daejeon-i vasútállomással köti össze a fontosabb helyeket. Érdekesség, hogy Daejeon, 1994 óta Budapest testvérvárosa.

Az 1993-as világkiállítás itt került megrendezésre, ennek tiszteletére épült az Expo híd.



Látványosságok: a fent említett híd, a világkiállítás után átnevezett Expo Science Park, Nemzeti Múzeum, Természettudományi Múzeum és a Yuseong Spa. Néhány hegyet is turistalátványosságnak kiáltottak ki, különböző természeti értékeik miatt.

A koreai háború után, csak úgy, mint Szöulban, itt is a legtöbb épület megsemmisült. Ezután a cél, a gyors és a hatékony építkezés volt. Hatalmas házakat húztak fel, hogy minél kisebb helyen, minél több ember elférjen. Egész Koreára jellemző, hogy a praktikumra törekednek állandóan, és ezért ahova befér még valami, gyorsan beépítik. A városkép rendezése itt nem fontos, ha pl. a Google Earth-ről megnézzük, az utcák össze vissza futnak, nincs egy rendezett összkép.


Vannak olyan épületek, amelyeket megpróbáltak rekonstruálni, ilyen például a Gyeongbok palota Szöulban, a Namsangol Hanok, vagy például a Korean Folk Village, ahol a Magyarországon is leadott, Dae Janggeum című sorozat egy részét forgatták.


És végül, ebben a házban van a lakás, ahol a barátom szülei laknak. Az épület 15 emeletes és mi a 9.-en vagyunk :) A legtöbb ember ilyen házakban lakik, ők úgy mondják, hogy apartman.


2 megjegyzés:

  1. Szia Csilla!
    Engem még nem ismersz sem közvetlenül, sem közvetetten az internetről. Na majd most talán :)
    Tudom, hogy elsősorban a családodnak és a barátaidnak írod ezt a blogot, de egy fórum bejegyzés miatt én is elkezdtem olvasni a koreai mindennapjaidról.
    Úgy érzem, meg kell magyaráznom, hogy miért is írtam Neked ezt az üzenetet; elsősorban azért mert egy kicsit kémnek éreztem magam, hogy így a távolból olvasom a személyes blogodat, másodsorban meg akartam neked köszönni, hogy elérhetővé teszed számomra (is) Koreát.
    Tehát mint Korea iránt érdeklődő szeretném megköszönni, hogy ezt a blogot írod. Sok új dologról hallhatunk itt, vagy már ismert dolgokról bizonyosodhatunk meg (ld. Mr. Mu, Daejeon és Yeosu Expo:)).
    Remélem a koreai nyelvtanfolyam az idő múlásával egyre könnyebbé válik majd. Jó tanulást és időtöltést kívánok Neked! ~~ Viki

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Viki!
      Köszönöm, hogy írtál nekem! :) Ahogy mondod, elsősorban tényleg a családomnak és a barátaimnak szerettem volna életjelet adni a blog segítségével, de nagyon örülök, hogy mások, köztük te is olvasod! :) Nem vagyok egy nagyon nagy Korea őrült, de tudom, hogy én is milyen szívesen bújtam azoknak a bejegyzéseit, akik kintről közvetítettek, ezért is szerettem volna az élményeket nyilvánosan megosztani, hátha lesz érdeklődő :)
      Köszönöm a jókívánságokat és remélem továbbra is sikerül érdekes élményekkel jelentkezni! ^^ Csilla

      Törlés